FAQ
FAQ: Veelgestelde vragen over IRF
Op deze pagina is een aantal veel voorkomende vragen verzameld.
Wat zijn de systeemvereisten voor het gebruik van IRF?
Onderstaande browsers worden actief ondersteund. Je kunt direct de nieuwste browserversie downloaden en installeren.
Per 1 januari 2020 zijn wij gestopt met de ondersteuning van Microsoft Internet Explorer 11 (IE11) en lager. Ook Microsoft adviseert om IE11 niet meer te gebruiken. Voor veilig en optimaal gebruik van onze website adviseren wij het gebruik van onderstaande browsers.
De link in de e-mail Reset wachtwoord werkt niet. Hoe kan ik nu inloggen?
De link in deze e-mail heeft vanwege veiligheidsredenen een beperkte geldigheidsduur van 24 uur. Mocht de link zijn verlopen, dan kunt u hier een nieuwe link aanvragen voor dit e-mailadres.
Ik heb een account gekregen maar op een verkeerd (aangevraagd) e-mailadres. Hoe kan ik dit wijzigen?
Als bij de aanvraag van uw IRF account een verkeerd e-mailadres is vermeld, dan heeft de e-mail waarmee u IRF kan activeren u niet bereikt. U kunt daardoor uw account voor IRF en de WoningNet Servicedesk niet activeren.

Aangewezen key-users binnen uw organisatie kunnen een verzoek indienen om uw account aan te passen naar het juiste e-mailadres. Zij kunnen dit verzoek indienen via het Serviceportaal van WoningNet.
Hoe kan ik een gebruikersaccount aanvragen voor IRF?
Als uw organisatie een licentie heeft voor IRF, dan kan de aangewezen key-user(s) van uw organisatie een autorisatieaanvraag indienen via het Serviceportaal van WoningNet.

Heeft uw organisatie nog geen licentie voor het IRF, dan kunt u contact opnemen via teaminkomen@finance-ideas.nl of sales@woningnet.nl.
Ik krijg een foutmelding in het Inkomensregistratieformulier. Wat kan ik doen?
Controleer eerst of u de juiste systeemvereisten gebruikt. Zie hiervoor de vraag: Wat zijn de systeemvereisten?

Controleer of u geen invoerfout hebt gemaakt. Vraag eventueel aan een collega of hij/zij dezelfde fout ervaart.

Als u geen invoerfout heeft gemaakt, dan kunt u contact opnemen met Finance Ideas via koen.velner@finance-ideas.nl of op telefoonnummer 030 - 307 37 22 (geopend tijdens werkdagen van 09:00 t/m 17:00 uur).
Wat is de beschikbaarheid van de applicatie?
WoningNet zal zich maximaal inspannen om de (online) beschikbaarheid van de applicatie zo hoog mogelijk te (doen) houden. Indien de applicatie niet, of niet volledig bereikbaar of bruikbaar is op de wijze die redelijkerwijs mocht worden verwacht, dan zal WoningNet dit probleem zo spoedig mogelijk trachten te (doen) verhelpen.
Mijn vraag staat er niet tussen. Met wie kan ik contact opnemen?
Voor inhoudelijke en functionele vragen (Waarom zie ik deze berekening? Wat betekent deze vraag? Ik mis nog iets.) kunt u contact opnemen met Finance Ideas via koen.velner@finance-ideas.nl of op telefoonnummer 030 - 307 37 22 (geopend tijdens werkdagen van 09:00 t/m 17:00 uur).

Heeft u een vraag over gebruikersaccounts of systeemfoutmeldingen? Een key user kan deze vraag indienen via het Serviceportaal van Woningnet.

Heeft u een vraag over contracten of facturen? Stuurt u dan een bericht naar debiteuren@woningnet.nl.